Umenie nás spája

Dňa 27.9 – 28.9.2018 sme sa vybrali prevziať cenu z výtvarného projektu Umenie zblízka 7 priamo do hlavného mesta Slovenska – Bratislavy.

Exkurzia začínala v ranných (pre niektorých až nekresťanských ) hodinách, približne o pol 5, kedy sa drtivá väčšina z nás snažila vyliezť z postele, aby sme mohli všetci spoločne o 6 nastúpiť na vlak.

Po nekonečných 6 hodinách sedenia vo vlaku, plných filozofovania o najhlbších problémoch sveta, sme konečne uvoľnili naše sedacie svalstvo a vystúpili na vlakovej stanici Bratislava. Cesta, ktorá viedla do hostela, nás ihneď donútila rozhýbať stuhnuté končatiny a my sme sa tak po pol hodine mohli povybaľovať na izbách.

Následoval rozchod na zaľudnenej ulici plnej obchodov a neustále premávajúcich električiek. Samozrejme, sme si takto výlet spríjemnili návštevou viacerých predražených bratislavských obchodoch, v ktorých sme minuli väčšinu vreckového od rodičov.

Aby to nevyzeralo, že sme celý čas strávili nakupovaním, hneď potom sme si zamierili prevziať cenu do Galérie mesta Bratislavy, kde sme mali možnosť prezrieť si interpretácie diel aj iných slovenských škôl. Večer následovala prechádzka po meste, ktorá zahŕňala aj nádherný výhľad na žiarivý mesiac z mostu SNP. Tento pohľad na večernú vysvietenú Bratislavu sa zapáčil určite viacerým z nás.

Napriek tomu, že v noci sa veľká väčšina vôbec nevyspala, sme si bez problémov užili aj druhý deň exkurzie. Ďalší deň po doobednom rozchode, sme si poobede spravili túru po schodoch Bratislavského hradu, ktorá sa už asi každému nepáčila pri všetkých tých schodoch, no výhľad na mesto to celkom vynahradil. Výlet sme zakončili návštevou parlamentu, v ktorom sme sa mohli od sprievodkyne dozvedieť rôzne zaujímavosti o našej republike. Úplný koniec obsahoval už iba vyzdvihnutie batožiny z hostelu, preprava električkou na stanicu, no a samozrejme cestu vlakom naspäť domov. Výlet sme si teda určite všetci užili, s tým, že na budúci rok by sme neohrnuli nosom nad niečím podobným.

... viac fotografií z oceňovania