Workshop robotiky pre najmladších
- naši žiaci (členovia krúžku Legomaniaci) pripravili workshop robotiky pre žiakov ZŠ Mokrance (pre žiakov prvého stupňa)
- počet žiakov GŠM: 8 + 1 lektor (koordinátor)
- počet zúčastnených žiakov zo ZŠ Mokrance (prváci a druháci: 16, tretiaci a štvrtáci: 22)
- dňa 27. 06. 2024 od 8:00 do 11:00 hod
- aktivity workshopu: žiakov ZŠ sme rozdelili do 3-4 členných skupín, každá skupina dostala robota (možnosť porgramovania jeho pohybu pomocou tlačidiel) a hracie pole, na ktorom museli robota navigovať správnym spôsobom, aby sa dostal do cieľa, po ukončení každého levelu (spolu 4-5 levelov so stupňujúcou sa náročnosťou) získal tím jedno srdiečko, po splnení všetkých levelov a získaní všetkých srdiečok tím získal kľúč k pokladu tajomného hradu
- predstavenie propagačného plagátu žiakom ZŠ - diskusia o možnostiach zapojenia sa dievčat do rôznych robotických súťaží
Workshop robotiky pre prvákov
- prváci 4-ročného štúdia (I.A) sa zúčastnili workshopu so základov programovania a konštrukcie robotov
- počet žiakov: 17 (13 dievčat + 4 chlapci)
- dňa 24. 09. 2024 od 11:30 do 13:00 hod (1,5 hod)
- aktivity workshopu: žiakov pracovali v 6 trojčlenných skupinách, každá skupina si zostavila robota podľa návodu a po naprogramovaní a odskúšaní ho konštrukčne vylepšovali, aby išiel čo najrýchlejšie a najrovnejšie
Workshop robotiky pre dievčatá (prima - kvarta)
- mladší žiaci Gymnázia Štefana Moysesa v Moldave nad Bodvou (I.OA-IV.OA, I.A, II.A) sa zúčastnili workshopu, ktorý mal za cieľ motivovať mladších žiakov školy k robotike a robotickým súťažiam, pracovali priamo so súčiastkami potrebnými na zostavenie modelov misií súťaže First Lego League a pritom sa venovali i návrhom a konštrukcii súťažného robota
- počet žiakov: 17 (10 dievčat + 7 chlapcov)
- dňa 24. 09. 2024 od 13:30 do 15:30 hod (2 hod)
- aktivity workshopu: žiakov sa po úvodnom predstavení projektu rozdelili do skupín, každá skupina si svolila model misie, na ktorom pracovala, po dokončení modelu podľa inštrukcií na stránke súťaže (fll.sk) upevnili model na súťažné plátno, po ukočení prác na zostavovaní modelov s žiaci venovali návrhom a stavbe súťažného robota, následne skúmali progrmovacie prostredie Spike Prime, v ktorom sa vytvára program pre robota a skúšali naprogramovať prvé pohyby s robotom.