Vypočítaj a podľa inštrukcií zapíš odpoveď do políčka.
Vypočítajte: 66 – 4 . (27 : 3 + 6) =
Vypočítajte: 89 – (25 + 37 - 6 . 4) =
Vypočítajte: (15 + 75) : (36 : 18) =
Ktoré číslo je : a) 20-krát väčšie ako 660? b) o 20 väčšie ako 660? c) 20-krát menšie ako 660? d) o 20 menšie ako 660 Odpovede zapíšte zaradom, čísla oddeľte čiarkou, za ktorou dáte medzeru. napríklad: 10, 200, 120, 30
Z piatich čísel A, B, C, D, E vyber to najmenšie: A = 132 - 2, B = 51 . 2, C = 50 + 2 . 2, D = 1000 : 10, E = 52 + 100 - 49.
Osobný vlak z Košíc do Margecian má 6 vagónov. Spolu preváža 384 ľudí. Koľko cestujúcich bolo v 1 vagóne, ak v každom bol rovnaký počet cestujúcich? Aký dlhý bol vlak, ak lokomotíva má 17 m a dĺžka jedného vagóna je 12 metrov? Odpoveď zapíš ako dve čísla, oddelené čiarkou, napr. 24, 2345
Milan si kúpil v obchode mikinu za 17 € a nohavice za 15 €. Koľko € mu vydala pani predavačka, ak platil 50 €.
Autobus, ktorý mal odviezť žiakov na exkurziu, mal prísť na dohodnuté miesto na parkovisku o 7.40 hod., ale pretože sa cestou pokazil, prišiel až o 9.20 hod. Koľko minút meškal?
Koľko je dvojciferných čísel väčších ako 91? Všetky párne z nich potom vypíš do zátvorky.
Z číslic 3, 5, 6 utvorte všetky možné dvojciferné čísla (číslice sa môžu opakovať). Usporiadajte ich od najväčšieho po najmenšie.
Žiaci piateho ročníka na telesnej výchove mali obehnúť desaťkrát ihrisko v tvare obdĺžnika s rozmermi 60 m a 40 m. Koľko kilometrov odbehli žiaci?
Na obrázku je stavba z kociek. Koľko kociek sa nachádza v tejto stavbe. Na papier si načrtni pôdorys tejto stavby a dopíš na každé políčko, aké je najvyššie poschodie v danej časti stavby.