§ 15 ods.7 vyhlášky 318/2008 MŠVVaŠ SR v znení vyhlášky č. 209/2011 o ukončovaní štúdia na stredných školách znie: „Žiak úspešne vykoná maturitnú skúšku z predmetu, ktorý má externú časť (EČ) maturitnej skúšky a písomnú formu internej časti (PFIČ) maturitnej skúšky, ak jeho hodnotenie z ústnej formy internej časti (ÚFIČ) maturitnej skúšky a) nie je horšie ako stupeň prospechu 3 – dobrý a v písomnej forme internej časti maturitnej skúšky získa viac ako 25 % z celkového počtu bodov alebo v externej časti získa viac ako 33 % z celkového počtu bodov, alebo b) je stupeň prospechu 4 – dostatočný a v písomnej forme internej časti maturitnej skúšky získa viac ako 25 % z celkového počtu bodov a súčasne v externej časti získa viac ako 33 % z celkového počtu bodov.”
Z nasledujúcich možností zaškrtnite tie, v ktorých žiak v školskom roku 2012/2013 vykoná maturitnú skúšku z predmetu úspešne.
V triede je 22 žiakov. Učiteľ na konci vyučovacej hodiny povedal: „Vidím, že každý žiak nové učivo pochopil.” Na ďalšej vyučovacej hodine sa ukázalo, že to nie je pravda. Čo sa vlastne stalo?
Najviac jeden učivo pochopil
Aspoň jeden žiak učivo pochopil.
Aspoň jeden žiak učivo nepochopil.
Každý žiak učivo nepochopil.
Skúsenosť nás učí: Ak je človek opitý, tak sa tacká. Na ulici uvidíme tackajúceho sa človeka. Čo z toho môžeme usudzovať?
Jednoznačne je opitý.
Nevieme jednoznačne určiť, či je opitý alebo nie.
Jednoznačne nie je opitý.
Včera nebol opitý, ale dnes je.
Mama sa chystá piecť koláče. Ostatní členovia rodiny vyslovili želania: Otec: „Upeč makovník alebo orechovník.” Syn: „Ak upečieš orechovník, tak upeč aj makovník alebo buchty.” Dcéra: „Ak upečieš buchty aj makovník, tak nepeč orechovník.” Mama napokon upiekla len orechovník. Komu splnila želanie?
Len dcére.
Len synovi a dcére.
Ani otcovi, ani synovi, ani dcére.
Len synovi.
Otcovi, synovi aj dcére.
Len otcovi a synovi.
Len otcovi a dcére.
Len otcovi.
Máme výrok V: Ak sa číslo x končí cifrou 4, tak je párne. Označte všetky správne možnosti:
negácia výroku V: Ak sa číslo cx nekončí číslicou 4, tak nie je párne.
negácia výroku V: Číslo x sa končí číslicou 4 a je nepárne.
negácia výroku V: Ak je číslo nepárne tak sa nekončí číslicou 4.
obmena výroku V: Ak je číslo nepárne tak sa nekončí číslicou 4.
obmena výroku V: Ak je číslo párne tak sa končí číslicou 4.
obmena výroku V: Číslo x je párne alebo sa končí číslicou 4.
obrátený výrok V: Ak je číslo x párne, tak sa končí číslicou 4.
obrátený výrok V: Ak je číslo x nepárne, tak sa nekončí číslicou 4.
obrátený výrok V: Číslo x je párne práve vtedy keď sa končí číslicou 4.
Zistite, koľko z nasledujúcich výrokov je pravdivých: A: (2 delí 12) ⇒ (3 je prvočíslo) B: ((−6)2=−36) ∨ (4 nedelí 40) C: (20>0) ⇒ [(32<10)∧(20 má aspoň 4 deliteľov)] D: [(10 delí 230) ∧ (100<99)] ⇒ (5 je prvočíslo) E: (Štvorec má všetky strany rovnako dlhé.) ⇒ ( 2.2 = 5 ) F: (3>3) ⇔ [(3 nedelí 99) ∧ (3 je prvočíslo)] G: (1/2 zo 100 je 50) ∧ [(1<10) ⇒ ((−2)2 je záporné číslo)] H: (11 je párne číslo) ∨ [(Súčin ľubovoľného čísla a nuly je nula.) ⇒ (Nulou sa nedá deliť.)]